- استکی، منصوره، محمدی تبار، داود(1398)، ارزیابی استراتژی های بهبود گردشگری با تأکید بر ارزش ویژه برند(مورد پژوهی شهرهای شیراز، اصفهان و همدان)، دوره 8، شماره 31، صص 128-109؛
- بهشتی فر، سارا، سعدی مسگری، محمد، ولدان زوج، محمدجواد، کریمی، محمد(1389)، استفاده از منطق فازی در محیط GIS به منظور مکان یابی نیروگاه های گازی، نشریه مهندسی عمران و نقشه برداری - دانشکده فنی، دوره 64، شماره 6، صص 595-583؛
- پروازی، مهناز(1395)، تحلیل ارزش ویژه برند گردشگری شهری(مورد مطالعه شهر مرزی بانه)، فصلنامه جغرافیا، دوره 7، شماره 1، صص 69-49؛
- سجاسی قیداری، حمدالله، رومیانی، احمد، جعفری، نسرین(1393)، سنجش و ارزیابی پایداری مقصدهای گردشگری روستایی از دیدگاه اجتماعات محلی مطالعه موردی: دهستان درب گنبد - شهرستان کوهدشت، مجله برنامه ریزی فضایی، سال4، شماره 1، صص 126-103؛
- سرایی، محمدحسین، حیدری چیانه، رحیم، صفرپور، میثم، شاکری، یونس(1393)، ارایهی الگویی فضایی جهت تعیین مسیرهای ویژهی گردشگری شهری (نمونه: شهر شیراز)، مجله برنامه ریزی و توسعه گردشگری، دوره 3، شماره 10، صص 161-147؛
- شهماری کلستان، عسگر، فرهودی، آرش(1399)، شناسایی و اولویتبندی مؤلفههای ارزش ویژه برند در مقاصد گردشگری (مطالعه موردی: شهر خلخال)، مجله پژوهش و برنامهریزی شهری، شماره 40، صص 90-77؛
- صابری، حمید، افلاکی، الهام(1394)، اولویتبندی مسیرهای اصلی گردشگری استان چهارمحال و بختیاری با استفاده از مدل های تاپسیس و ای.اچ.پی، فصلنامه تحقیقات جغرافیایی، سال 30، شماره 3، صص 274-259؛
- عنابستانی، علی اکبر، سلیمانی راد، اسماعیل، حسینی کهنوج، سیدرضا(1396)، تحلیل روشهای فازی در مکانیابی توسعه بهینه شهرها (مطالعه موردی: شهر دورود)، فصلنامه برنامه ریزی منطقه ای، دوره 7، شماره 28، صص 150، 128.
- فاضل نیا، غریب، حکیم دوست، سیدیاسر، راهنمای جامع مدلهای کاربردی GIS در برنامه ریزی های شهری، روستایی و محیطی جلد اول، چاپ اول، انتشارات دانشگاه زابل؛
- فاضلی, احسان؛ پرنیان کردشاکری و نگار بزرگ زاده یزدی، ۱۳۹۴، ارائه ی مسیرهای بهینه ی گردشگری شهر مشهد از طریق شناسایی و سنجش عناصر دارای پتانسیل گردشگری، سومین همایش ملی گردشگری، جغرافیا و محیط زیست پایدار، همدان، دبیرخانه دائمی همایش، https://www.civilica.com/Paper-TGES03-TGES03_123.html؛
- فرج زاده، منوچهر، کریم پناه، رفیق(1387)، تحلیل پهنههای مناسب توسعه اکوتوریسم در استان کردستان با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی، پژوهش های جغرافیای طبیعی، دوره 40، شماره 65، صص 50-35؛
- کمانداری، محسن، مستوفی الممالکی، رضا(1395)، بررسی و تحلیل فضای گردشگری شهری به منظور ارائه مسیرهای ویژه گردشگری مورد شناسی: شهر کرمان، نشریه جغرافیا و آمایش شهری-منطقه ای، دوره 6، شماره 18، 151-135؛
- محمدی ده چشمه، مصطفی، زنگی آبادی، علی(1387)، امکانسنجی توانمندی های اکوتوریسم استان چهار محال و بختیاری به روش سوات، مجله محیط شناسی، دوره 47، صص 10-1؛
- موحد، علی(1392)، مسیریابی گردشگران در بافت های تاریخی با رویکرد حفاظت و احیای این بافت ها با استفاده از GIS (نمونه موردی: سنندج)، نشریه محیط شناسی، دوره 39، شماره 35، صص 100-93؛
- مهدوی، داود، رکن الدین افتخاری، عبدالرضا، سجاسی قیداری، حمدالله(1393)، ارزیابی فرایند توسعه گردشگری روستاهای تاریخی- فرهنگی با استفاده از مدل چرخه حیات گردشگری مقصد، دوره 3، شماره 10، 32-11؛
- Alegre, J., & Jaume G., (2010). Tourist satisfication and dissatisfaction, Annals of tourism research, vol. 37, No. 1, pp. 52-73.
- Chen, X., & Zhou, L. (2015). Design and implementation of an intelligent system for tourist routes recommendation based on Hadoop. In 2015 6th IEEE International Conference on Software Engineering and Service Science (ICSESS) (pp. 774-778). IEEE.
- Lee, G. H., & Han, H. S. (2019). Clustering of tourist routes for individual tourists using sequential pattern mining. The Journal of Supercomputing, 1-18.
- Sánchez-Martín, J. M., Gurría-Gascón, J. L., & García-Berzosa, M. J. (2020). The Cultural Heritage and the Shaping of Tourist Itineraries in Rural Areas: The Case of Historical Ensembles of Extremadura, Spain. ISPRS International Journal of Geo-Information, 9(4), 200.
- Stoyanova-Doycheva, A., Ivanova, V., Glushkova, T., Stoyanov, S., & Radeva, I. (2020). DYNAMIC GENERATION OF CULTURAL ROUTES IN A TOURIST GUIDE. International Journal of Computing, 19(1), 39-48.
- World Tourism Organization (2000), Tourism Market trends, Asia and the pacific, Madrid: Author. PP. 3-5.
- Zheng, W., & Liao, Z. (2019). Using a heuristic approach to design personalized tour routes for heterogeneous tourist groups. Tourism Management, 72, 313-325.